Ústav patologie a molekulární medicíny, UK 2. lékařská fakulta, http://www.lf2.cuni.cz/info2lf/ustavy/upa/chara.htm

Patologie infekčních chorob

Autor: Josef Zámečník

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY a návštěvníky www
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou část prezentací
vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace v přednášené látce. Nejedná
se v žádném ohledu o učební text, ale pouze o doprovodná hesla, případně o krátké
orientační texty nebo schémata, které tak není potřeba, považoval-li by to někdo za
nutné, při přednášce opisovat.
To však nebylo nutné ani doposud – přednášky vnímáme jako jedinečný moment
vysokoškolského studia, při kterém je možné vysvětlit a diskutovat vybranou
problematiku v kontextu širším než umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému
studentovi nahlédnout hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní
momenty.
Předkládaný materiál na veřejném www našeho pracoviště tedy v žádném případě
nenahrazuje výklad učitele a jeho komentář a nenahrazuje obrazovou dokumentaci, na
které je většina přednášek postavena. Výklad učitele a jeho obrazová dokumentace
představují pilíř pro pochopení patologie.
Pro nezainteresovaného studenta, který se přednášek neúčastní, nebo pro osobu,
která otevírá dokumenty jako nezúčastněný návštěvník webových stránek, neslouží
níže uvedená heslovitá dokumentace jako studijní materiál, ani nemůže sloužit
k posuzování kvality výuky na naší fakultě.
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny 2. LF UK a FN v Motole, Praha

Patologie infekčních chorob - mykózy

Autor: Josef Zámečník

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY a návštěvníky www
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou část prezentací
vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace v přednášené látce. Nejedná
se v žádném ohledu o učební text, ale pouze o doprovodná hesla, případně o krátké
orientační texty nebo schémata, které tak není potřeba, považoval-li by to někdo za
nutné, při přednášce opisovat.
To však nebylo nutné ani doposud – přednášky vnímáme jako jedinečný moment
vysokoškolského studia, při kterém je možné vysvětlit a diskutovat vybranou
problematiku v kontextu širším než umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému
studentovi nahlédnout hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní
momenty.
Předkládaný materiál na veřejném www našeho pracoviště tedy v žádném případě
nenahrazuje výklad učitele a jeho komentář a nenahrazuje obrazovou dokumentaci, na
které je většina přednášek postavena. Výklad učitele a jeho obrazová dokumentace
představují pilíř pro pochopení patologie.
Pro nezainteresovaného studenta, který se přednášek neúčastní, nebo pro osobu,
která otevírá dokumenty jako nezúčastněný návštěvník webových stránek, neslouží
níže uvedená heslovitá dokumentace jako studijní materiál, ani nemůže sloužit
k posuzování kvality výuky na naší fakultě.
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny 2. LF UK a FN v Motole, Praha

Patologie infekčních chorob - virózy

Autor: Josef Zámečník

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY a návštěvníky www
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou část prezentací
vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace v přednášené látce. Nejedná
se v žádném ohledu o učební text, ale pouze o doprovodná hesla, případně o krátké
orientační texty nebo schémata, které tak není potřeba, považoval-li by to někdo za
nutné, při přednášce opisovat.
To však nebylo nutné ani doposud – přednášky vnímáme jako jedinečný moment
vysokoškolského studia, při kterém je možné vysvětlit a diskutovat vybranou
problematiku v kontextu širším než umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému
studentovi nahlédnout hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní
momenty.
Předkládaný materiál na veřejném www našeho pracoviště tedy v žádném případě
nenahrazuje výklad učitele a jeho komentář a nenahrazuje obrazovou dokumentaci, na
které je většina přednášek postavena. Výklad učitele a jeho obrazová dokumentace
představují pilíř pro pochopení patologie.
Pro nezainteresovaného studenta, který se přednášek neúčastní, nebo pro osobu,
která otevírá dokumenty jako nezúčastněný návštěvník webových stránek, neslouží
níže uvedená heslovitá dokumentace jako studijní materiál, ani nemůže sloužit
k posuzování kvality výuky na naší fakultě.
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny 2. LF UK a FN v Motole, Praha

HIV/AIDS

Autor: neuveden autor

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou
část prezentací vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace
v přednášené látce. Nejedná se v žádném ohledu o učební text, ale jen o
doprovodná hesla a texty z diapozitivů, které tak není potřeba, považoval-li by to
někdo za nutné, při přednášce opisovat. To však nebylo nutné ani doposud –
přednášky vnímáme jako jedinečný moment vysokoškolského studia, při kterém je
možné vysvětlit a diskutovat vybranou problematiku v kontextu širším než
umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému studentovi nahlédnout
hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní momenty.
Předkládaný materiál tedy obsahuje jen hesla, která studovat bez výkladu a
příslušných komentářů, které společně s obrazovou dokumentací během našich
setkání poskytujeme, nemá valný smysl.
Ať jsou Vám i přesto tyto materiály k užitku!
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny UK 2. LF a FN Motol

Perinatální patologie

Autor: neuveden autor

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou
část prezentací vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace
v přednášené látce. Nejedná se v žádném ohledu o učební text, ale jen o
doprovodná hesla a texty z diapozitivů, které tak není potřeba, považoval-li by to
někdo za nutné, při přednášce opisovat. To však nebylo nutné ani doposud –
přednášky vnímáme jako jedinečný moment vysokoškolského studia, při kterém je
možné vysvětlit a diskutovat vybranou problematiku v kontextu širším než
umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému studentovi nahlédnout
hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní momenty.
Předkládaný materiál tedy obsahuje jen hesla, která studovat bez výkladu a
příslušných komentářů, které společně s obrazovou dokumentací během našich
setkání poskytujeme, nemá valný smysl.
Ať jsou Vám i přesto tyto materiály k užitku!
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny UK 2. LF a FN Motol

Ledviny I, morfologie, vrozené vady, cystózy, poruchy cirkulace

Autor: Mária Chadimová, Josef Stejskal

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou
část prezentací vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace
v přednášené látce. Nejedná se v žádném ohledu o učební text, ale jen o
doprovodná hesla a texty z diapozitivů, které tak není potřeba, považoval-li by to
někdo za nutné, při přednášce opisovat. To však nebylo nutné ani doposud –
přednášky vnímáme jako jedinečný moment vysokoškolského studia, při kterém je
možné vysvětlit a diskutovat vybranou problematiku v kontextu širším než
umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému studentovi nahlédnout
hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní momenty.
Předkládaný materiál tedy obsahuje jen hesla, která studovat bez výkladu a
příslušných komentářů, které společně s obrazovou dokumentací během našich
setkání poskytujeme, nemá valný smysl.
Ať jsou Vám i přesto tyto materiály k užitku!
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny UK 2. LF a FN Motol

Nádory vycházející z melanocytů

Autor: neuveden autor

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou
část prezentací vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace
v přednášené látce. Nejedná se v žádném ohledu o učební text, ale jen o
doprovodná hesla a texty z diapozitivů, které tak není potřeba, považoval-li by to
někdo za nutné, při přednášce opisovat. To však nebylo nutné ani doposud –
přednášky vnímáme jako jedinečný moment vysokoškolského studia, při kterém je
možné vysvětlit a diskutovat vybranou problematiku v kontextu širším než
umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému studentovi nahlédnout
hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní momenty.
Předkládaný materiál tedy obsahuje jen hesla, která studovat bez výkladu a
příslušných komentářů, které společně s obrazovou dokumentací během našich
setkání poskytujeme, nemá valný smysl.
Ať jsou Vám i přesto tyto materiály k užitku!
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny UK 2. LF a FN Motol

Onemocnění svalu

Autor: Josef Zámečník

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou
část prezentací vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace
v přednášené látce. Nejedná se v žádném ohledu o učební text, ale jen o
doprovodná hesla a texty z diapozitivů, které tak není potřeba, považoval-li by to
někdo za nutné, při přednášce opisovat. To však nebylo nutné ani doposud –
přednášky vnímáme jako jedinečný moment vysokoškolského studia, při kterém je
možné vysvětlit a diskutovat vybranou problematiku v kontextu širším než
umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému studentovi nahlédnout
hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní momenty.
Předkládaný materiál tedy obsahuje jen hesla, která studovat bez výkladu a
příslušných komentářů, které společně s obrazovou dokumentací během našich
setkání poskytujeme, nemá valný smysl.
Ať jsou Vám i přesto tyto materiály k užitku!
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny UK 2. LF a FN Motol

Nádory CNS

Autor: Josef Zámečník

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou
část prezentací vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace
v přednášené látce. Nejedná se v žádném ohledu o učební text, ale jen o
doprovodná hesla a texty z diapozitivů, které tak není potřeba, považoval-li by to
někdo za nutné, při přednášce opisovat. To však nebylo nutné ani doposud –
přednášky vnímáme jako jedinečný moment vysokoškolského studia, při kterém je
možné vysvětlit a diskutovat vybranou problematiku v kontextu širším než
umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému studentovi nahlédnout
hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní momenty.
Předkládaný materiál tedy obsahuje jen hesla, která studovat bez výkladu a
příslušných komentářů, které společně s obrazovou dokumentací během našich
setkání poskytujeme, nemá valný smysl.
Ať jsou Vám i přesto tyto materiály k užitku!
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny UK 2. LF a FN Motol

Neurodegenerativní onemocnění CNS

Autor: Josef Zámečník

anotační obrázek

UPOZORNĚNÍ PRO STUDENTY
Abychom vyhověli žádostem z řad studentů, předkládáme textovou
část prezentací vybraných přednášek z patologie pro usnadnění orientace
v přednášené látce. Nejedná se v žádném ohledu o učební text, ale jen o
doprovodná hesla a texty z diapozitivů, které tak není potřeba, považoval-li by to
někdo za nutné, při přednášce opisovat. To však nebylo nutné ani doposud –
přednášky vnímáme jako jedinečný moment vysokoškolského studia, při kterém je
možné vysvětlit a diskutovat vybranou problematiku v kontextu širším než
umožňuje učebnicový text a nabídnout přemýšlivému studentovi nahlédnout
hlouběji do problému a vyzdvihnout důležité nebo kontroverzní momenty.
Předkládaný materiál tedy obsahuje jen hesla, která studovat bez výkladu a
příslušných komentářů, které společně s obrazovou dokumentací během našich
setkání poskytujeme, nemá valný smysl.
Ať jsou Vám i přesto tyto materiály k užitku!
kolektiv učitelů Ústavu patologie a molekulární medicíny UK 2. LF a FN Motol