Asertivita v komunikaci
Příspěvek se zabývá základními asertivními technikami v komunikaci a je předpokladem pro nácvik asertivního jednání dle zmíněných technik. Je doplněn o přehled jednotlivých asertivních práv.
Mýty o komunikaci
Příspěvek pojednává o mýtech, které přetrvávají v oblasti komunikace a mohou mít vliv na úspěch sdělení mezi zdravotníkem a pacientem.
Komunikační dovednosti
Příspěvek se zabývá vybranými komunikačními dovednostmi nezbytnými pro práci zdravotnického pracovníka. Uvádí přehled některých komunikačně-psychologických typů a jejich krátké charakteristiky.
Negativní komunikace
Příspěvek se zabývá problematikou negativní komunikace, jednotlivými kroky v řešení konfliktu, a způsoby řešení konfliktu.
Komunikace II
Tento příspěvek zahrnuje v úvodní fázi některé základní pojmy z oblasti komunikace, v další části se zabývá jednotlivými formami yybraných komunikačních dovedností nezbytnými v interakci zdravotník - pacient.
Komunikace III
Tento příspěvek obsahuje pohled na komunikaci z hlediska lékaře, umění vést rozhovor, klást otázky a uvědomění si všech okolností, které mohou narušovat efektivní komunikaci.
Neverbální komunikace
Tento příspěvek se zabývá podrobným dělením nonverbální komunikace a podává přehled o významu jednotlivých projevů. Tyto jsou v interakci lékaře s pacientem často tou nejvýznamější informací o vnitřním prožívání nemocného.
Konflikt a jeho řešení
Příspěvěk se zaměřuje na charakteristiku konfliktů a jejich zvládnutí. Jednotlivé kroky řešení pomáhají konfliktní situace zvládat a osvojovat si dovednosti s tímto spojené.
Komunikace v lékařské péči
Komunikační proces mezi lékařem a pacientem je základem pro vytvoření důvěry v terapeutický postup. Empatie jako její nedílná součást je jedním z předpokladů úspěšné léčby.