Vrozené srdeční vady III-intervenční katetrizace
Intervenční katetrizace
Vývoj lidského jedince I Od narození do počátku puberty
FYZIOLOGICKÝ NOVOROZENEC ( III )Významné smyslové schopnosti: ČICH
odvrací se od nepříjemných pachů
příznivě reaguje na příjemné vůně
kojené dítě v 1 týdnu rozpozná vůni prsní bradavky své matky (vůni matky, nikoliv mléka samotného)
CHUŤ
chuťové preference: sladká chuť, vyhýbá se kyselé nebo nepříjemné chuti
Významné smyslové schopnosti: ZRAK
vyvinutá sítnice, ale nepohyblivá čočka
2 měsíce věku: fixuje a sleduje předmět v zorném poli
vizuální preference: lidská tvář, křivky, jasné barvy, vysoký kontrast
zraková ostrost při narození nízká, výrazně se zlepšuje do 6 měsíců
do 3 měsíců častý strabismus
Neutropenie - pediatrie
Pediactrie II - výukový materiál
Vývoj bílého krevního obrazu, Těžká chronická neutropenie (Kostmannův syndrom), Shwachmanův-Diamondův syndrom, Glykogenóza typu Ib, Idiopatická neutropenie, Autoimunní neutropenie, Jiné: SAA, MDS, SCID, isoimunní neonatální neutropenie, HIV, viry hepatitidy, EBV, parvovirus, chemoterapie, záření, toxiny (benzen), léky (CHLMF), deficit vitaminu B12, folátů
Selhání kostní dřeně
Pediatrie II - výukový materiál
Získaná onemocnění s postižením všech tří krvetvorných linií, Aplastická anemie, Paroxysmální noční hemoglobinurie, Refrekterní cytopenie, Vrozená onemocnění s postižením všech tří krvetvorných linií, Fanconiho anemie, Dyskeratosis congenita, Shwachmanův-Diamondův syndrom, Amegakaryocytová trombocytopenie, Onemocnění s izolovaným postižením erytropoezy, Diamondova-Blackfanova anemie, Vrozená dyserytropoetická anemie, Transientní erytroblastopenie dětského věku
Pediatrická klinika
Oficiální stránky k výuce předmětu na 2.LF